Dua Sifu

Paparan Harakahdaily mengujakan saya. Berita pertemuan dua sifu dari pentas yang berbeza. 2 tahun lalu juga menyaksikan pertemuan 2 insan dari pentas berbeza, TG dan Mawi. Tetapi bagi saya, terdapat perbezaan yang dalam kedua-dua situasi.

Situasi 1 : TG. Nik Aziz dan Mawi : Mawi diraikan oleh pihak Kerajaan Negeri

Situasi 2 : TG. Nik Aziz dan Amy Search : Tok Guru diraikan oleh Amy sekeluarga

Sudah beberapa entri seperti dari Muhtar Suhaili dan Ust Nik Abduh bercerita tentang Sifu Rockers ni. Masakan tidak, saya pun minat lagu-lagu beliau seperti Isabela dan Nur Nilam Sari. Cuma kali ini saya melihat situasi Amy melayani Tok Guru, teringan sebuah hadis yang bermaksud:

“Sesiapa yang memualiakan orang ‘alim (‘ulama’), maka dia telah memuliakan Tuhannya.”

 

Rockers Ust Akhil Hay pernah berkongsi pentas dengan Tok Guru, maka tidak mustahil Sifu Amy berkongsi pentas dengan Tok Guru di dalam “Konsert 2 Sifu”. Matlamatnya 1, mengajak manusia bertakwa kepada Allah.

 

Saya pula berkata: ” Tok Guru loni dah buleh buat konsert (baca:ceramah) di Selangor, kalu buat konsert 2 sifu ni di Stadium Bukit Jalil, saya mesti gi!

2 Respons to “Dua Sifu”

  1. muhammadridwanto Says:

    Ko nak g ke konsert tu ?
    Boleh aku tumpang sama naik keta proton saga kau..

  2. mahisyam3 Says:

    Minyak ko bayar.ahakk..

Tinggalkan Jawapan

