Prinsip @ Projek ?

Tun Dr Mahathir keluar UMNO. Pagi ni saya melayari beberapa website akhbar perdana untuk mengikuti perkembangan terbaru isu ini. Ini yang menarik perhatian saya.

Senyuman sinis pagi hari terhadap Tun M amat menarik perhatian saya. Yelah, kalau dulu ketika Tun M masih lagi PM dan juga Presiden UMNO, Tun M lah tempat korang ampu, apa yang Tun buat semua betul. Tun menangis, korang menangis, Tun melawak, korang tukang gelak. Dan korang akan kata, Tun menangis sebab PRINSIP, Tun melawak juga sebab PRINSIP.

Sekarang, bila nada Tun berbunyi “Jom keluar UMNO”, tapi korang bernada sinis “Itulah Mahathir”. Pangkat ‘Tun’ pun korang dah campak jauh-jauh. Saya tak kisah apa yang korang nak kata. Tapi nampak sangatlah, siapa yang ada kuasa, dialah yang patut di’ampu’.

Sebab PROJEK-PROJEK hanya diperolah dari orang yang berKUASA

dan satu lagi kata keramat yang pernah saya dengar

Rezeki itu datang dari U**O…  

Tinggalkan Jawapan

