Data Strata: Saya Mempelajari Sesuatu

Dialog dalam cerita Pendekar Bujang Lapuk

Pendekar Mustar : Apa perkerjaan kamu?

Bujang Lapok : Kira bulu biri-biri

Mungkin tidak keterlaluan jika saya menyatakan bahawa, proses mendigitalkan data strata ibarat mengira bulu biri-biri. Ini kerana kedua-dua pekerjaan ini akan melatih pekerjanya untuk bersifat SABAR. Bayangkan tahap kesabaran yang perlu ada ketika mengira bulu biri-biri (ada ke org yg kerja kira bulu biri-biri; agak b*d*h perkerjaan itu).

Sekarang saya belajar untuk bersifat sabar. Optimumkan lagi kesabaran saya, lalu saya meredakan ketegangan dengan menulis blog =)

Khalifah ‘Ali pernah berkata:

“Ketahuilah bahwa sabar, jika dipandang dalam permasalahan seseorang adalah ibarat kepala dari suatu tubuh. Jika kepalanya hilang maka keseluruhan tubuh itu akan membusuk. Sama halnya, jika kesabaran hilang, maka seluruh permasalahan akan rosak”

2 Respons to “Data Strata: Saya Mempelajari Sesuatu”

  1. muhammadridwanto Says:

    sabar lah

  2. Karim Says:

    salam,

    Boleh bagi emel fairus? kalu ado…

Tinggalkan Jawapan

