Ujian Darah

Petang semalam saya ke Hospital Jitra. Ramai sungguh yang sedang menunggu giliran untuk menerima rawatan. Kalau nk tunggu mahu makan masa beberapa jam ni.

Saya beredar dan ke klinik di pekan jitra, situasi sama jugak!

Sejak penularan H1N1 ni, hospital dan klinik makin sesak.

Saya pun mendaftar di kaunter, sambil menunggu giliran, saya terima panggilan. Terpaksa pulang ke opis. Saya meninggalkan klinik tanpa menerima rawatan.

Tujuan ke klinik untuk membuat ujian darah.

Lepas je Maghrib, saya terus ke klinik tadi, masih ramai lagi yang sedang menunggu.
Mungkin nasib saya, bila saya cakap saya dah daftar petang tadi sekejap saja saya di panggil. Melangkah masuk ke bilik doktor.

Doktor wanita dalam lingkungan 30-an

“Kamu nk buat ujian hepitatis B?” Soal doktor
“Ya” Jawab saya ringkas

“Jap ya, saya nk cek berapa kos ujian ni”
“RM 25” Sambung doktor tadi

” Ok kamu genggam tangan, saya nak ambik darah” arah doktor

saya mengikut arahan dia. maka terpancut keluarlah darah ke dalam sampel botol.

“ok tiga hari lagi boleh ambil keputusan ujian darah awak” terang doktor

“ok”

“Kamu dah kahwin?” tanya doktor

“belum” saya jawab ringkas

“tak nak buat ujian HIV ke?”

“kalau doktor nk kahwin ngan saya, nnt saya cek” balas saya

“Jangan tunggu lama-lama”

Ceh doktor sindir saya…tak sabar 3 hari lagi nk pegi klinik ambil keputusan ujian…xpun xsabar jumpa doktor..ngeh ngeh

12 Respons to “Ujian Darah”

  1. fatimah ali Says:

    cett..ade ati plak nk ngorat doktor..tp btol la doc tu ckp, jgn tunggu lame2, patut die sambung lagi..”dah nk basi pon…” haha.. wordpress mmg takde chatbox ek? no phone lame tu dah x pakai ke? antar sms, failed jek. mmg lame x dgr biter dr demo, ingat dah sampai liverpool, rupenye ade lagi kat tanahair..

  2. sue07 Says:

    hehe.. jgn jual mahal sanagt laa abe …
    (”,)

  3. Azrul Hisyam Says:

    jual murah pun xdok hok beli

  4. Gembes Says:

    jgn royak gitu jero, sedih aku dengar, huhu…..

  5. kalamun_shidqun Says:

    abe azrul milih….ada org nk jd jun kiro,dio xse,..
    nk hok lagu mano xtau..
    buko2 hati tue la abe jerul eh…

  6. Azrul Hisyam Says:

    yak bok te, slow sikit kat ngonar tu, nati masuk pasir dale telingo!

  7. Ashrul Hisyam Says:

    cet….betul ko doktor lingkungsn 30-an…

    20-an kot…mu sajo jah ni ubah fakta….

    huhuhu

  8. azlanmusa Says:

    woh gatal ugok ustak nih…maroh di itu kan..huhu

  9. t-mutiara Says:

    macam2 pesen.

  10. Hamasyie Says:

    =),lets smiley speak by itself..
    Huhu..
    tok lamo doh!

  11. Azrul Hisyam Says:

    hanya tuhan yg tahu..
    cewwah

  12. Shinobi D. Awan Says:

    kirim salam ko doktor tuh. kalu mu tokse, wi ko aku la. aku fri lagi. mu occupied doh. haha

Tinggalkan Jawapan

