Duit Raya 3

 

Semalam pagi-pagi lagi saya punch kad, bergegas ke pejabat mengisi borang keluar untuk urusan peribadi. Nak servis kereta. Selesai mengisi borang, singgah sekejap di cimb untuk keluar duit.

Proton edar Mergong. Tujuan untuk buat major servis. Terasa cepat sangat dah kena buat major servis. Mana taknya duk asyik travel pegi sana sini.

Nasib memang baik, awal pagi saya sampai hanya beberapa orang sahaja pelanggan yang ada. Menekan nombor giliran dan tunggu.

Sekejap sahaja giliran saya untuk ke kaunter pendaftaran servis.

” Berapa milage kereta abang?” Tanya pekerja

” 21000 plus plus” Balas saya

” Kena buat major servis ni” kata perkerja itu lagi

“Berapa harga?” Tanya saya

“Jap ye, 4**.50” Jawab pekerja tu.

 

Jiwa sudah kacau, nasib baik keluar duit banyak sikit tadi. Saya menunggu di ruang rehat. Tiba-tiba ada call masuk dari pengarah.

“U pi KL esok, kat kompleks kerja raya, ada meeting ngan JKR pasal projek naik taraf tu”

“Hmmm..baiklah”

“U pi ngan flight la, duit claim dah abis”

Kena ke KL lg, saya kalau boleh cuba elak dari keluar pejabat. Tak da modal nak travel. Semua pakai duit, lebih-lebih lagi dah nak dekat raya lani. Dah la sekarang ni mood balik kampung! Aduh memang jiwa kacau. Kenapa harus ada meeting time2 gini?

Duit Raya Saya Hangus!!!

3 Respons to “Duit Raya 3”

  1. moon Says:

    Ala..la….siannyer.ni first time tgk keje goverment mmg sbok giler…..tapi apa nak buat dah tanggunjawab and tugas….terpaksa la buat walaupon suka tak rela….

  2. Azrul Hisyam Says:

    moon: buat2 sibok..ngehehe

  3. muhammadridwanto Says:

    lagi pun, kau kan pekerja berdedikasi

Tinggalkan Jawapan

