Coretan Seminggu

Markah untuk SKT staf masih belum siap. Alih-alih mengadap blog dengan mencoret sesuatu.

3/12/09

“Ni surat penempatan bos baru en. Azrul” Beritahu KakNor, kerani di opis.

“Iye ke? Alhamdulillah” Sahut saya.

“Suka sangat la tu” Balas KakNor

Bos baru a.k.a Ketua Bahagian Kemahiran(KBK) gred J44 akan lapor diri. Rasa bersyukur sangat kerana sudah setahun lebih saya menanggung kerja sebagai KBK. Fikiran saya hanya 1, dapat lah saya siapkan tesis master saya yang telah lama tertangguh. Namun, jarak kedah-jb amat membataskan saya.

Saya perlu lakukan sesuatu. Saya hanya mempunyai baki 3 sem sahaja lagi untuk siapkan. Kalau tidak, bungkus master saya!

5/12/09

Pn. Rohaya, Peg. Lat. Vokasional J44 melapor diri. Usai berjumpa dengan pengarah, dia datang berjumpa dengan saya. Melihatnya sedang sarat mengandung.

“Ini en.azrul?” Tanya beliau. “Ya” balas saya ringkas.

KBK: Macamni, saya minta tangguh 2 minggu, nanti 21hb saya akan mula bertugas

Saya: Oh yeke. Errr. Maaf tanya, puan mengandung berapa bulan

KBK: 8 bulan

 

Saya berbual panjang dengan beliau. Bercerita tentang situasi di sini. Bla..bla..bla..

Sebenarnya dihujung minggu saya telah kemaskan barang-barang saya di dalam bilik, kerana bilik ini akan digunakan oleh KBK baru. Nota serah tugas pun dah siap. Hahahahaa. Tak sabar dah. Namun, dengan kondisi puan KBK yang sarat mengandung saya berfikir panjang.

“Sekarang 8 bulan, lepas tu minta tangguh 2 minggu. Maknanya beliau akan masuk opis 2 minggu, pastu bersalin. Adoyaiii!!!”

Saya kena tanggung kerja lagi la ni.

 

Saya perlu buat sesuatu. Borang mohon pertukaran yang sudah sebulan di dalam laci saya amati kembali.

Nekad. Hantar borang pertukaran.

10/12/09

Saya berjumpa pengarah. Menyerahkan borang.

“Eh apa ni?” Tanya pengarah

“Mohon bertukar bos” Balas saya ringkas.

“Hmmm.. nk saya bagi jawapan segera ke?”

“Tak kisah, tapi kalau bos sokong, kalau boleh tak perlu lah ada pengganti”

“Eh, mana boleh, nak tukar kena ada orang ganti kamu”

“Kan J44 dah datang”

“Yelah, tapi dia tengah mengandung tu, sape yang urus nanti”

“Ok bos”

 

Dah agak dah..

lain kali aku ghoyat lagi

Tinggalkan Jawapan

