2009-2010

Tahun 2009 banyak memberi pengalaman baru. Banyak perkara baru dipelajari. Namun begitu, sebelum menjejak ke tahun baru 2010, alangkah baiknya memuhasabah diri dan pencapaian pada tahun ini; 2009.

Kadang-kadang saya hanya memikirkan ‘masa depan’ saya yang berbentuk materialistik. Kerjaya, memiliki kereta, rumah, aset-aset untuk diri. Dan saya bersyukur, hingga saat ini kerjaya yang semakin berkembang. Namun, sering terlupa bahawa diri ini adalah hamba. Punya pencipta; Al-Khaliq.

Azam untuk selalu solat berjemaah di masjid, perbanyakkan bacaan Al-Quran dan perbanyakkan amalan sunat. Kadang-kadang perkara ini tidak konsisten. Saya menjadi mudah alpa, mudah malas, tidak berdisiplin.

Di tempat kerja pun sudah mula beremosi. Cepat melenting. Lalu saya sering @ terus bertanyakan rakan sekerja.

Saya : Saya cepat marah ke?

Rakan : Eh, tak lah, cuma sebelum ni en. azrul tak pernah tinggikan suara.

Saya bermuhasabah.

Tahun depan banyak perkara yang ingin saya capai. Kalau dalam kerjaya, menambahkan jaringan perkenalan adalah penting. Segala urusan hendaklah dilaksanakan dengan mesra.

Nanti lah sambung. Esok ada outstation di Penang. Siapa nak jeruk? Sila angkat keyboard!

Satu Respons to “2009-2010”

  1. gembes Says:

    Aiseh…., aku xleh angkat keybord, sbb pakai laptop.

Tinggalkan Jawapan

